Байковецька школа має добру славу в Тернопільському районі завдяки її педагогам. Це і заслуга скромної, проте відданої професії вчителя світової літератури, класного керівника 9 класу Наталії Романівни Гущиної. Саме їй вдалося вибороти першість на районному етапі Всеукраїнського конкурсу “Вчитель року — 2014” у номінації “Світова література” та ще раз довести, що байковецькі вчителі вміють і люблять навчати. Наталя Романівна залюбки погодилася відповісти на питання кореспондента “Подільського слова”.
— Наталіє Романівно, вчитель — дуже відповідальна
професія. А особливо зараз, коли Ви взяли таку високу планку. До чого Вас
зобов’язує титул “Вчителя року”?
— Нещодавно я повернулася з декретної відпустки по
догляду за дитиною. Відчула, що потрібен певний поштовх, потреба розкрити свій
внутрішній потенціал, вдосконалити себе. І через це вдосконалити світ навколо,
мова йде, звичайно, про учнів. Адже ми, вчителі, готуємо наше майбутнє. У
подібному конкурсі брала участь вперше, тому дуже хвилювалася. Конкурс “Вчитель
року” зобов’язує не припиняти розширювати межі вдосконалення себе як педагога
і, передовсім, як особистості.
— До речі, як ви стали вчителем?
— Змалечку прагнула до педагогічної професії. Мої
батьки за фахом військові, тож у дитинстві часто доводилося переїжджати.
Народилася я в Тернополі, кілька років жила в Польщі, згодом в українському
місті Миколаїв, пізніше сім’я переїхала у Німеччину. 10 і 11 класи я закінчила
у Мишковицькій школі, у селі бабусі і дідуся. До вчительської професії
надихнула тітка — вчитель історії і права Мишковицької ЗОШ І-ІІІ ст. Марія
Михайлівна Сирник, її уроки і досі вважаю зразковими. Відтак, свого часу
закінчила Тернопільський національний педагогічний університет, факультет
російської філології. Працювати вчителем почала в Білецькій ЗОШ І-ІІ ст., уже
десять років викладаю світову літературу в Байковецькій школі. Тут комфортно
працювати, дружній колектив. З сім’єю вчителя хімії і біології, християнської
етики Ольги Зіновіївни Пульки ми взагалі стали родичами — її чоловік Віктор
Володимирович є хресним татом мого синочка Віктора.
Всі вчителі підтримали мене під час участі в конкурсі “Вчитель року”, отож, це
і їхня перемога також.
— Кажуть, вчитель навчається у своїх учнів. Чого Вас
навчили байковецькі школярі?
—
Звісно, процес навчання це не односторонній процес. Знаєте, в школярів є сотні
думок, творчих, креативних ідей, і вони вміють себе проявити. Наша молодь
володіє комп’ютерними технологіями, цікавиться подіями в світі, думає,
аналізує. Приміром, на уроках зарубіжної літератури учні пропонували
переглянути фільми за мотивами твору чи біографічні картини про письменників,
які мені в той час були невідомі. Коли вчитель іде на урок, потрібно бачити,
чого хочуть учні. Необхідно стимулювати їх відкриватися, і тоді у них справді
можна чогось навчитися.
— Ваше педагогічне кредо?
— Ідучи на урок, завжди прошу в Господа: “Боже, дай
мені сили, щоб справитися з тим, що я можу зробити. Дай мені мужності, щоб
змиритися з тим, чого я зробити не можу, і дай мені мудрості, аби відрізнити
одне від іншого”.
— Наталіє Романівно, яка Ваша точка зору на нові
стандарти освіти України, зокрема, на уроках світової літератури?
— “Жити — значить мати проблеми, вирішувати їх —
означає рости інтелектуально”, — справедливо вважав Конфуцій. Унікальність
уроку літератури саме в тому, що він дає змогу молодій людині вчитися
вирішувати життєві проблеми, змодельовані в художніх творах. Світова література
складніша від української. Її багатокультурність часто буває недоступною для
розуміння учнями. Важко запам’ятати імена героїв, письменників, зрозуміти їхні
вчинки в контексті історії різних країн. Останніми роками з освітньої програми
вилучено багато російської літературної класики, вважаю це основним недоліком
сучасної програми української освіти.
— Як школярі реагують на актуальні нині події
Євромайдану?
— Наші учні дуже вболівають, хвилюються за країну,
слідкують за новинами. Вважаю, Євромайдан став головною подією в українській
освіті, адже саме молодь, студенти найпершими спричинилися до створення Майдану
як платформи боротьби суспільства за демократію, справедливість та чесну владу.
— Поділіться, будь ласка, з нашими читачами, як Ви
провели новорічні та різдвяні свята?
— Під час канікул з учнями 5, 6 і 9 класів їздили на
каток в ТРЦ “Подоляни”, відвідали єдиний в Україні цирк на льоду з ефектом 3D.
Днями запланували похід у Тернопільський обласний драматичний театр, наразі
визначаємося з виставою.
Немає коментарів:
Дописати коментар